MCA Elegik Bila Dengar Hukum Islam!!!

NONESedangkan, tindakan ke atas individu berkenaan diambil mengikut undang-undang kecil yang dikuatkuasa pihak berkuasa tempatan dan tiada kena mengena dengan undang-undang syariah, katanya.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, MCA sengaja mensensasikan isu saman yang dikeluarkan Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam terhadap empat individu bukan Islam dengan mengaitkan isu tersebut dengan undang-undang syariah.

NONESedangkan, tindakan ke atas individu berkenaan diambil mengikut undang-undang kecil yang dikuatkuasa pihak berkuasa tempatan dan tiada kena mengena dengan undang-undang syariah, katanya.

Katanya, tiada individu bukan Islam didakwa di bawah undang-undang itu selama PAS menguasai pentadbiran di Kelantan.

“Apa yang berlaku tak ada kena mengena dengan kes mahkamah syariah. Selama PAS memerintah Kelantan tak ada seorang pun bukan Islam di dakwa di mahkamah syariah.

“Isu ini sengaja disensasikan oleh MCA. Kita tahu akhbar The Star itu milik MCA. Ini agenda MCA untuk menarik balik masyarakat terhadap dia.

“Mereka disaman kerana berkelakuan tidak sopan di tempat awam, bukan berkhalwat,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Mustafa juga berkata parti itu bagaimanapun menganggap isu yang dimainkan akhbar berkenaan sebaga isu remeh dan tidak memadai untuk dibawa ke mahkamah.

“Bagi kita ini isu kecil. Tak padan kita nak saman, nak bawa ke mahkamah. Buang masa saja,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan akhbar The Star yang mendakwa pihak berkuasa tempatan (PBT) Kelantan mengeluarkan saman ke atas dua orang lelaki bukan Islam  kerana “berkhalwat”.

Kejadian itu didakwa berlaku di kawasan parkir lapangan terbang Sultan Ismail Petra dalam satu kejadian pada lewat malam.

Dalam kejadian berasingan, seorang lagi lagi lelaki turut dilaporkan disaman kerana mendukung teman wanitanya ketika berjoging di Taman Tengku Anis, di Kota Bharu.

Katanya, tiada individu bukan Islam didakwa di bawah undang-undang itu selama PAS menguasai pentadbiran di Kelantan.

“Apa yang berlaku tak ada kena mengena dengan kes mahkamah syariah. Selama PAS memerintah Kelantan tak ada seorang pun bukan Islam di dakwa di mahkamah syariah.

“Isu ini sengaja disensasikan oleh MCA. Kita tahu akhbar The Star itu milik MCA. Ini agenda MCA untuk menarik balik masyarakat terhadap dia.

“Mereka disaman kerana berkelakuan tidak sopan di tempat awam, bukan berkhalwat,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Mustafa juga berkata parti itu bagaimanapun menganggap isu yang dimainkan akhbar berkenaan sebaga isu remeh dan tidak memadai untuk dibawa ke mahkamah.

“Bagi kita ini isu kecil. Tak padan kita nak saman, nak bawa ke mahkamah. Buang masa saja,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan akhbar The Star yang mendakwa pihak berkuasa tempatan (PBT) Kelantan mengeluarkan saman ke atas dua orang lelaki bukan Islam kerana “berkhalwat”.

Kejadian itu didakwa berlaku di kawasan parkir lapangan terbang Sultan Ismail Petra dalam satu kejadian pada lewat malam.

Dalam kejadian berasingan, seorang lagi lagi lelaki turut dilaporkan disaman kerana mendukung teman wanitanya ketika berjoging di Taman Tengku Anis, di Kota Bharu./mk

Advertisements

Lajim Ukin Buat Akuan Sumpah mendakwa pemimpin BN Sabah telah menggunakan balak untuk kekayaan ahli politik utama dan pemimpin kerajaan Sabah.

Menurut Lajim dalam SD itu, buat sekian lama, pembalakan telah menjadi sumber untuk mengkayakan diri bagi segelintir ahli politik dan pemimpin kerajaan Sabah.

“Dari pengalaman saya sendiri sebagai Timbalan Ketua Menteri, saya mengesyaki bahawa lesen pembalakan sering dianugerahkan kepada individu yang rapat dengan pemimpin kerajaan Sabah,” katanya.

Beliau juga berkata, wang haram dari kegiatan rasuah ini disyaki disimpan di luar negara menggunakan ejen yang mengendalikan penjualan balak pada harga yang rendah dan merugikan Kerajaan Negeri.

Keuntungan dari penjualan balak pada harga rendah ini kemudiannya disalurkan sebagai rasuah dan dimasukkan ke pelbagai akaun di luar negara, yang akhirnya dipindahkan semula untuk manfaat ahli politik utama dan pemimpin kerajaan Sabah, katanya.

“Saya bersedia untuk memberi kenyataan kepada mana-mana pihak berkuasa dari mana-mana negara yang menyiasat perkara ini untuk menghentikan jaringan rasuah yang melibatkan anugerah lesen pembalakan yang telah lama merugikan rakyat Sabah,” tegas Lajim dalam SD itu.

Berikut adalah akuan bersumpah Lajim Ukin.Di Sini..

Guan Eng Janji ‘kembar’ Najib bukti ‘BN gagal tepati janji’

GEORGETOWN – Janji ‘kembar’ Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika berada di Pulau Pinang Sabtu lalu satu lagi usaha Barisan Nasional (BN) untuk membeli undi dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang mencerminkan perikatan itu gagal menepati janji-janji lama.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng menyifatkan janji berkembar yang diumumkan Najib itu sebagai mendedahkan kegagalan BN untuk menepati janji yang dibuat dahulu.

Beliau percaya pengundi Pulau Pinang tidak teruja dengan janji itu kerana ia adalah tanggungjawab Kerajaan Pusat untuk menyediakan perumahan dan pengangkutan awam hasil kutipan cukai yang diterima termasuk dari rakyat Pulau Pinang.

“Ini bukan janji baru kerana ia sudah dinyatakan dahulu, khususnya oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

“BN gagal memenuhi janji untuk membina monorel apabila berkuasa di peringkat Pusat dan negeri pada 2007. Adakah ini jaminan mereka untuk menunaikan janji jika berjaya menawan semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum nanti,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Menurutnya,Najib sepatutnya peka dengan kegagalan Kerajaan Pusat sebelum ini untuk membina perumahan mampu milik yang mencukupi di negeri ini.

“Kerajaan BN harus malu kerana gagal membina perumahan mampu milik yang mencukupi di Pulau Pinang. Hanya 70 Projek Perumahan Rakyat (PPR) atau rumah kos rendah akan dibina di Pulau Pinang oleh Kerajaan Pusat, iaitu jumlah yang paling kecil di antara semua negeri di Malaysia.

“Inilah perbezaan antara Pakatan Rakyat (PR) dan BN. BN mengamalkan kaedah tidak demokratik dan bersyarat “you help me, I help you”, manakala PR membantu rakyat tanpa syarat sebagai tanggungjawab kerajaan berjiwa rakyat,” katanya yang juga Setiausaha Agung DAP.

Dalam ucapannya pada Program Jelajah Janji Ditepati, Najib berjanji untuk memberi dua hadiah besar kepada rakyat Pulau Pinang iaitu pembinaan 20,000 unit rumah mampu milik dan perkhidmatan monorel jika BN diberi mandat semula untuk memerintah negeri itu.

Beliau berkata, 10,000 unit rumah mampu milik itu akan dibina dalam masa terdekat di bawah program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) manakala baki 10,000 unit dibina oleh agensi kerajaan termasuk JKP Sdn Bhd, Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) dan Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB)./SH

Fotografi Nabila Yang Agak Terlampau!!!

Nampaknya kontrovesi yang melibatkan nabila semakin menjadi kebelakangan ini..Gambar-gambar ini di katakan di muatkan oleh tuan badannya sendiri ia itu Nabila. Dan katanya lagi sesi fotogrfi itu di ambil untuk sebuah majalah luar yang di katakan Popular..Tapi bagi aku majalah luar ka atau majalah dalam negeri tak seharusnya sampai macam ni sekali aku rasa hangpa  paham kot apa maksud aku.Yang menjadi mangsa dalam isu ni sudah tentu Amy..Woii!!! Nabila jaga la sikit nama bapak hang tu,

Jawabpan DR Marza Kepada Ulamak Muda Umno dalam Isu tiada Jihad Di Palastine Dan Tindakan Bodoh Boikot Barangan Yahudi Saksikan!!!

Ibrahim Ali ingin Kembali KePangkuan Umno..

Ibrahim AliKenyataan Si Katak Ibrahim ali Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, beliau tidak akan memohon masuk Umno, sebaliknya sedia kembali ke pangkuan parti itu jika dipelawa.
Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini berkata, bagi beliau untuk menawarkan diri masuk Umno mungkin tidak akan berlaku kerana beliau pernah dipecat, melainkan menerima tawaran menyertai semula parti komponen Barisan Nasional (BN) itu..Pak Brahim dah mula berbunyi.Muka yang tak tau malu menawar diri nak masuk balik Umno konon,Oii sapa nak ambik hang balik Umno dah benci kat hang pasai tu depa pecat hang,Sampai yang tu pun hang sedaq diri,Pasai tu aku kata hang ni muka tak tau malu main sondoi macam babi..Dulu masa hang di tendang dari pada umno merayu mai jumpa PAS dan di beri tIket untuk bertanding di atas lambang PAS dan menang akhirnya apa jadi..Seperti menolong anjing yang tersepit lepas di bebaskan dia gigit kita balik..kah.kah.kah.Aku rasa Pak Brahim ni tak pernah pun menang atas tiket Umno,Pada tahun 1990, Ibrahim memenangi parlimen Pasir Mas atas tiket parti Semangat 46 pimpinan Tengku Razaleigh Hamzah.Yang terbaru atas tiket PAS semuanya menang atas tiket tumpang..Pak Berahim ni memang muka tak tau malu dulu semasa dalam semangat 46 apa dia kata..Haa ni ayat dia,Akan cium bontot Mahathir kalau masuk Umno semula.Aku tak tau dia dah cium ka dak lagi punkuq Mahathir Kuty,Yang tu kena tanya Pak Brahim dengan Mahathir wangi busuk sedap ka tak pungkuq Mahathir tu..kah.kah.kah…Lepas ni dia nak cium pungkuq sapa pulak?Berbalik kepada Cerita si katak muka tak tau malu ni Pak Brahim Ali ada hati nak join Umno balik,Aku rasa elok juga umno terima hang balik bukan apa lagi cepat lagi bagus kerana hang bolih membantu sedikit sebanyak membalas budi PR yang menjadikan hang MP,Dengan hang masuk balik umno cepat la sikit Umno tumbang sumbangan hang ni sangat bermakna untuk PR.kAH.KAH.KAH.Katak akan mula berbunyi bila tiba dekat musim Pilihan raya..