Pendedahan Dari Bekas SB Tentang Pengkianatan Umno BN Kepada Negara!!!

Advertisements

Mufti Dan Ulamak Serta Cai Umno Tolong Coment Sat Boleh Kah Doa Yang Macam Ni!!!

About 200 religious figures meeting at the labor ministry on Tuesday asked Minister Adel Fakeih to ban women from working in lingerie shops. (Photo courtesy of aleqt.com) About 200 religious figures meeting at the labor ministry on Tuesday asked Minister Adel Fakeih to ban women from working in lingerie shops.A group of religious figures in Saudi Arabia have threatened to strike the labor minister who seeks to create jobs for women with “deadly prayers.” They threatened to pray that he gets cancer like his predecessor Ghazi al-Gosaibi, who died of the disease in 2010.During a meeting at the labor ministry on Tuesday, about 200 religious figures accused Minister Adel Fakeih of executing a “Westernization” plan and asked him to ban women from working in lingerie shops within a month or he will face their dangerous prayers.The ministry began in 2011 enforcing a decision to replace salesmen with Saudi women at lingerie shops in a bid to create jobs for women and meet the demands of female customers embarrassed to buy lingerie from salesman.During the meeting, various religious figures successively attacked the minister and gave him little time to explain his decision and its benefit for the Saudi economy and for Saudi women.One religious man told the minister, “I supplicated against a senior official at the ministry and he received the (cancer) disease and he died; this was because he began implementing the feminization decision,” according to al-Eqtisadiah newspaper. The man reportedly referred to previous Labor Minister Gosaibi.Another religious figure told the minister that the government’s job is to employ women and not to decide where they should be employed.Addressing the minister, another man said, “I am warning you, do not ignite sedition; we only came here to provide advice; your ministry has thrown our daughters in places that don’t suit their values.”After a wave of attacks the minister finally snatched an opportunity to respond to the bearded men in front of him. He defended the decision to employ women, saying that women occupied jobs during the era of the Prophet Muhammad, adding that it made more sense if women rather than men are in charge of selling women’s lingerie.The minister further told the congregation that they should take their case to court if they saw that his ministry is violating the law.

sumber

Kira-kira 200 tokoh agama mesyuarat di kementerian buruh pada Selasa meminta Menteri Adel Fakeih untuk mengharamkan wanita daripada bekerja di kedai-kedai pakaian. Sekumpulan tokoh agama di Arab Saudi telah mengancam untuk menyerang menteri buruh yang bertujuan untuk mewujudkan peluang pekerjaan bagi wanita dengan “solat maut “Mereka mengugut untuk berdoa agar dia mendapat kanser seperti Ghazi pendulunya al-Gosaibi, yang meninggal dunia akibat penyakit itu pada tahun 2010. Semasa mesyuarat di kementerian buruh pada Selasa, kira-kira 200 tokoh agama menuduh Menteri Adel Fakeih melaksanakan “Pembaratan” pelan dan bertanya kepadanya untuk mengharamkan wanita daripada bekerja di kedai-kedai pakaian dalam tempoh sebulan atau dia akan menghadapi doa mereka berbahaya. kementerian ini bermula pada tahun 2011 menguatkuasakan keputusan untuk menggantikan jurujual dengan wanita Arab Saudi di kedai-kedai pakaian dalam usaha untuk mewujudkan peluang pekerjaan untuk wanita dan memenuhi permintaan pelanggan wanita malu untuk membeli pakaian dari jurujual. Semasa mesyuarat itu, pelbagai tokoh agama berturut-turut menyerang menteri dan memberinya sedikit masa untuk menjelaskan keputusan dan manfaat bagi ekonomi Arab Saudi dan bagi wanita Arab. Seorang lelaki agama kepada menteri , “saya berdoa terhadap seorang pegawai kanan di kementerian itu dan dia menerima penyakit (kanser) dan dia meninggal dunia, ini adalah kerana dia mula melaksanakan keputusan feminization,” menurut akhbar al-Eqtisadiah. Para lelaki dilaporkan disebut sebelumnya Buruh Menteri Gosaibi. Satu lagi tokoh agama kepada menteri bahawa tugas kerajaan adalah untuk menggunakan wanita dan bukan untuk memutuskan di mana mereka harus boleh bekerja. Menangani menteri, kata lelaki lain, “Saya amat amaran anda, adakah tidak menyalakan menghasut; kita hanya datang ke sini untuk memberi nasihat; kementerian anda telah dibuang anak-anak perempuan kita di tempat-tempat yang tidak sesuai dengan nilai-nilai mereka. ” Selepas gelombang serangan menteri akhirnya merampas peluang untuk bertindak balas terhadap lelaki berjanggut di hadapannya. Dia mempertahankan keputusan untuk menggunakan wanita, mengatakan bahawa wanita menduduki pekerjaan semasa era Nabi Muhammad, sambil menambah bahawa ia dibuat rasa lebih jika wanita agak daripada lelaki adalah bertanggungjawab dalam menjual pakaian wanita. Menteri itu lagi memberitahu yang jemaah bahawa mereka perlu mengambil kes mereka ke mahkamah jika mereka melihat bahawa kementerian beliau adalah melanggar undang-undang.

Video Yang Memaparkan Hutang Kerajaan Malaysia Yang Menuju Kearah Kebankrapan..Malaysia Boleh,!!!

Khairy Jamaluddin Hutang Bank Pertanian Bila Nak Bayaq.!!!

Kami mendapat maklumat dokumen yang setelah diperiksa balas diyakini sahih menyatakan Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin pernah mendapat kemudahan pinjaman membawa nilai jutaan ringgit dari Bank Pertanian Malaysia Berhad. Kemudahan pinjaman ini diperolehi ketika bapa mertuanya Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri Malaysia.
Juga berdasarkan rekod data yang diperolehi pinjaman tersebut masih tertunggak (tidak berbayar).Ketika terlalu ramai mereka yang terlibat dalam bidang pertanian bermasalah untuk mendapat kemudahan pinjaman, persoalanya kini bagaimana pinjaman bernilai jutaan ringgit tersebut boleh diperolehi dengan mudah? Adakah pinjaman tersebut dikeluarkan dan digunakan berdasarkan syarat pinjaman Bank Pertanian ?Mohon Khairy muncul dengan penjelasan mengenai perkara ini.Jika ini semua benar maka wajarlah pimpinan Bn bersungguh – sungguh mengelak untuk membuat pengistiharan awam harta milikan mereka dan keluarga. Bagaimana pula rekod pembayaran kemudahan pinjaman ini, jika dalam keadaan biasa ramai dikejar kerana gagal membayar hutang. Anak muda terpaksa suruk kereta hanya kerana 3 bulan gagal membuat bayaran, ramai anak muda muflis hanya puluhan ribu pinjaman tetapi bagaimana dengan pinjaman jutaan menantu (bekas) Perdana Menteri ini?Bagaimana dengan faedah pinjaman yang dikenakan pula ? Mohon Khairy sendiri tampil menjawab.
 
che’GuBard
Ketua Penyelaras Kebangsaan
Solidariti Anak Muda Malaysia..SUMBER

Kerajaan Negeri tak bantu SAR..Betoi Ka.!!!

Perkasa Kata Kerajaan BN Sekarang Lemah Untuk Memperjuangkan Nasib Rakyat..

Perkasa kata Kerajaan Umnobend lemah tu sebabnya Perkasa wujud..Kah.kah,kah padan muka hangpa Umnobend orang hangpa sendiri mengaku hangpa dah tak Releven lagi menjaga Melayu,rakyat amnya Malaysia..Der aku tak hairan kalau depa kata macam tu sebab Penasihat Terhormat Perkasa Tun Mahathir pernah kata Umnobend dah membusuk sampai ke usus..Melayu tak percaya Umno..Rupanya ada agenda lain Perkasa nampaknya macam nak ganti Umno,,Apa tidaknya Cuba hangpa baca betoi-betoi kenyataan Fauzi yang memengang jawatan sebagai YDP Perkasa Kelantan,,APA-APA PUN HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI…………….

 

 

KOTA BHARU: Lima bas disewa khas di mana dua berwarna biru dan tiga lagi bas pelancong digunakan bagi mengangkut peserta demontrasi anjuran Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) di perkarangan pejabat Mara pagi tadi.

Sebahagian wanita berpakaian tudung merah, seperti pakaian seragam Wanita Umno. Rata-rata berhujah yang hadir tidak sampai 1,000 orang, kebanyakannya warga emas.Golongan muda hanya boleh dibilang dengan jari, mereka berada di satu penjuru pentas pidato (anak lori). Peserta yang tua berada di bawah bayangan pokok dan ruang parkir.Biar pun pengerusi pada perhimpunan itu yang dikenali sebagai Ghazali memberitahu 5,000 hadir, agensi berita pula menulis 4,000. Namun rata-rata yang ditemui termasuk wartawan memberitahu tidak sampai 1,000 orang.Perhimpunan itu mengundang kesesakan lalu lintas di kawasan pusat bandar Kota Bharu. Kelihatan ramai anggota dan pegawai polis.Anak muda yang lalu lalang hanya memerhati dari jauh kecuali difahamkan yang diupah dengan diangkut datang dari luar Kota Bharu.Pidato pemimpin Umno yang berselindung di sebalik pelbagai nama NGO mengulangi apa yang dipaparkan dalam media Umno.“Tidak ada isu yang menarik untuk didengar kecuali maki hamun sehingga menggelarkan pemimpin ulama PAS sebagai celaka.“Paling menjelik dan memalukan rakyat Kelantan apabila bekas Ketua Penerangan Umno, Mohd Nor Deris menjerit-jerit seperti budak tadika di atas pentas,” ujar seorang wartawan.Seorang pemimpin masyarakat dari Kampung Kasa, Pasir Mas pada awal memerhati gelagat pemimpin MRTK dan Perkasa, akhirnya melangkah pergi ketika Ustaz Nor Deris berucap.Ramai juga warga emas mulai melintas jalan meninggalkan parkir Mara ketika seorang peguam yang dikenali sebagai Adli berucap.Makcik yang datang berkumpulan bertengek di birai parkir mengeleng-ngeleng kepala beberapa kali mendengar ucapan Ustaz Shamsul, wakil Minda Pondok.Banner mengecam kerajaan negeri dan PAS digantung di tepi jalan berhadapan kompleks Mahkamah Kota Bharu.Bekas Adun BN Tendong, Fauzi Mohamad pula mendakwa Bazar Tok Guru yang menempatkan peniaga dari Pasar MPKB hanya hantu yang datang membeli.Katanya orang Melayu di Kota Bharu tidak ada tempat hendak berniaga.“Perkasa wujud kerana kerajaan BN yang ada sekarang lemah bagi memperjuangkan nasib rakyat,” katanya yang juga Yang Dipertua Perkasa Kelantan./HD

Diana Amir sebak jumpa Tuan Guru Nik Aziz

 

Sorang lagi artis bertemu dengan Tuan Guru Nik Aziz..HA.HA.HA..Aku rasa lepaih ni lebih ramai lagi yang akan menyusul..Berbulu mata Umno Der pasai apa dia tak pi jumpa Ulamak dalam semak Umno Fathul Bari..Lagi berasap telinga Fathul Bari bila Diana Iktiraf Murshidul Am PAS Tuan Guru Nik Aziz sebagai seorang Ulamak dan banyak ilmu..Taniah Kepada Diana di atas hijrah beliau……….

KOTA BHARU: Artis Diana Amir atau nama sebenarnya Nur Diyana Amir Hashim, tidak dapat menahan sebak apabila bersua dan mula berbicara dengan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.Pertemuan 25 minit itu berlangsung di Pejabat Menteri Besar kira-kira jam 11.35 pagi tadi.Diana terpaksa berdiam diri seketika mengumpul ketenangan agar sebak berlalu pergi sebaik sahaja dijemput duduk di hadapan Tuan Guru dan mendengar bicara.Diana yang akhirnya tenang semula akhirnya sebak kembali apabila Tuan Guru bertanya  apa kisah di sebalik sehingga Diana berhasrat untuk berhijrah.“Saya teringat pesanan Rasulullah s.a.w. sebelum baginda wafat, pesanan terakhir baginda ummati…ummati…di saat kematian baginda, masih lagi mengingati umatnya, betapa sayangnya baginda pada umatnya, tetapi kita…” ujarnya dengan nada yang tersekat-sekat.Tuan Guru tidak menafikan perkara itu, malah baginda sebenarnya adalah rujukan yang sebenar untuk manusia di dunia ini.“Baginda tidak berpesan pada saudara mara terdekatnya, tetapi pada umat baginda termasuk kita semua,” ujarnya.Beliau juga berkata tidak kira artis atau sesiapa sahaja rujukan atau model sebenarnya yang patut dijadikan contoh adalah baginda Rasulullah.Diana ketika ditemui selepas itu, mengakui tidak dapat menahan sebak sebaik sahaja melihat wajah Tuan Guru Nik Aziz.“Hati saya lagi tersentuh sebaik sahaja mendengar suaranya seorang ulama yang lemah lembut,” ujarnya.Menurutnya, beliau sudah lama berhasrat untuk bertemu dengan Tuan Guru sekiranya berpeluang untuk berbuat demikian.Jelasnya, pertemuannya dengan Tuan Guru kerana menghormatinya sebagai seorang ulama yang dihormati semua kaum dan bukan atas kepentingan politik.“Bab politik saya tak nak campur, itu hak masing-masing, tetapi bagi saya Tuan Guru seorang ulama, banyak ilmu yang boleh kita pelajari,” ujarnya ketika ditemui.Diana Amir pernah melakonkan drama bersiri Sunsilk Impian, filem 3,2,1 Cinta, Senario The Movie Ops Pocot.Diana nampak ayu dengan jubah hitam, mengenakan mekap yang agak pudar, jauh jika dibandingkan dengan watak-watak yang dilakonkan sewaktu belum berhijrah terutama dengan watak-watak ‘kasar’.Beliau kini masih aktif berlakon, bagaimanapun terpaksa memilih watak-watak yang sesuai dengan ‘penghijrahan’ kini./HD