Abdullah Saamah Ulamak 2juta Semakin Panas!

Satu perhimpunan oleh sekumpulan guru sekolah pondok membuat ketetapan bahawa umat Islam haram mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum akan datang kerana gabungan parti itu didakwa menyokong pluralisme agama.

Laporan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia, hari ini memetik deklarasi berkenaan yang diumumkan oleh pengerusi persidangan tersebut, Harun Yahya.

Harun yang juga pemimpin kumpulan anti-PAS, Minda Pondok, dalam laporan itu berkata, peserta persidangan yang berlangsung selama tiga hari itu antara lainnya berpendapat, perjuangan Pakatan “sesat dan menyesatkan”.baca seterusnya 

Admin:

Abdullah Saamah dan Harun Yahya meroyan lebih,takut UBN kalah ka atau lapaq lagi tak cukup makan, 2juta dah habiska!..Kalau betul tuduhan hang dan pondok-pondok ni pasai apa takut tak mau terima ajakan debat DAP…

A. Kenyataan Dato’ Seri Utama Dr Rais Yatim

Semasa merasmikan seminar Interfaith di Hotel Equatorial Bangi, Selangor pada 24 Februari 2005 Dr Rais Yatim telah berkata seperti berikut:-

“While believing that we are not here to express severe and bigoted subjective findings against fellow Malaysians who happen to embrace religions other than our own, one salient point seems to run through a collective endeavour such as this. And that is, no one ought to say and claim that his religion is the best to the exclusion of others. To say this would annihilate the intent of equality and basic humanity.” (lihat infoline Majlis Peguam di m/s 8 – 10 )

(Terjemahan)

Tidak boleh mana-mana orang boleh mengatakan atau mendakwa bahawa agamanya adalah yang terbaik sehingga mengenepikan agama – agama lain. (Bila kita) bercakap begini bermakna akan memusnahkan niat persamaan (agama) dan asas kemanusiaan.

b. Kenyataan Dato’ Nazri Aziz

Di dalam program dialog bersama peguam yang diadakan di auditorium Majlis Peguam 22 Februari 2006 Malaysiakini melaporkan:-

“Nazri told the audience that the race in getting the votes has led the political parties such as Umno and PAS using Islam as its platform in doing things that, said Nazri , we do not believe in.

“Umno was forced to use Islam in order to garner votes and we are doing a disservice to our nation . We are led into doing something that we don?t believe.”

(Terjemahan)

“Umno dipaksa menggunakan Islam bagi mendapatkan undi dan kami tidak memberi apa-apa khidmat kepada masyarakat. Kami didorong melakukan sesuatu yang kami tidak mempercayai atau beriman dengannya.”

Harun Yahya mengatakan mengundi PR haram kerana menyokong pluralisme agama.Bagaimana pula dengan ucapan berberapa pemimpin Umno yang terang-terang menyokong pluralisme..Kenapa Harun Yahya tak berani berkata sekiranya menyokong Umno BN juga haram kerana mereka secara terang-terangan menyokong serta mengamalkan kesamaan agama dalam tranfomasi 1Malaysia..PAS di dalam PR tidak pernah membuat kenyataan yang menyokong kesamaan agama dan sentiasa meletak islam agama tertinggi dan terbaik.

Harun dan Abdullah Saamah tak payah lah nak mengeluarkan fatwa sonsang pro Umno BN,dengan mengatakan PR mengamalkan pluralisme agama dan haram menyokong PR.PAS,PKR dan DAP bergabung di atas satu matlamat dan saling hormat-menghormati..PAS yang di lihat sebagai parti yang memperjuangkan islam tidak pernah sesekali menggadaikan perjuangan malah semakin kuat memperjuangkan serta memperkenalkan islam kepada rakan dalam PR yang bukan beragama Islam..

Abdullah Saamah Ulamak 2 juta semakin tersasar dengan menuduh Tuan Guru Sebagai setuju dengan pluralisme agama…Abdullah Saamah tak takutka dengan fitnah.Dah tak ada isu nak sabitkan Tuan Guru yang mempunyai pengaruh yang besar dari rakyat Malaysia dan dari luar Malaysia SEBAGAI ULAMAK TERSOHOR berbanding Abdullah Saamah Ulamak kankung yang hanya popular di kalangan pemimpin Umno BN.

PR tidak pernah mengamalkan pluralisme agama

HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI!!!!

1 Komen

  1. Abdullah Saamah ni sebenarnya dah 3 suku. Skrg ni dia duk kat negeri mana? Takkan dia tak nampak contoh dasar Islam yg telah dilaksana oleh krjjn PAS. Aku rasa dia suka lah krjjn UMNO yg bagi lesen judi, arak, pelacur, hiburan melampau dll mcm kat negeri yg UMNO perintah sekarang. Tolonglah bawak Abdullah Saamah ni gi jln-jln kat negeri UMNO. Ni asyik terperuk kat tempat dia je mcm beruk tua.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s