Turun Harga Minyak Orang Kaya Yang Untung?

Ulasan seorang PM yang tak lansung boleh di terima akai..

Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata jika dibuat perbandingan antara janji pembangkang yang mahu kurangkan harga minyak dan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) – bantuan yang diberikan kerajaan itu lebih baik dan menguntungkan rakyat. 

“Kita kurangkan (harga) minyak siapa untung? Orang kaya yang untung. Orang kaya yang bawa kereta besar pun untung. Pekerja asing pun untung. 

“Bila kita bagi BR1M siapa untung? Rakyat yang untung. Sekarang ini kita dapat lima keping (wang kertas RM100). Ada yang ketaq lutut orang Kedah kata. 

“Bila dapat BR1M bukan sahaja rakyat untung tapi pekedai untung, peniaga pasar tani, pasar minggu pun untung. 

“Ekonomi semakin berkembang,” katanya yang disambut sorakan oleh kira-kira 1,000 hadirin.

ADMIN

Rakyat  Bagan Serai apa yang hangpa tepuk tangan,Hangpa tauka! apa yang Najib kata tu.Jangan dok tepuk sorak kg tergadai..Najib kata kalau minyak turun yang untung orang kaya, tu pun hangpa percaya…kah.kah.kah senang betui hangpa kena pekena dengan Najib Tuya nikan!..Cuba hangpa sebelum tepuk bersorak gembira dengaq betui-betui apa yang PM kesayangan hangpa kata apa jangan dok tau tepuk saja bila tanya balik Najib kata apa hangpa sendiri pun tak tau.

Cuba la pakai otak jangan pakai kepala lutut…Macam Najib kata sekiranya minyak turun akan menguntungkan orang kaya…Orang kaya mana?pasai kat Malaysia ni ramai sangat yang kaya-kaya seperti Nazir Razak,Syed Mokhtar al-Bukhary,Mirzan Mahafhir,Mukhriz Mahathir dan ramai lagi..Aku rasa depa ni langsung tak terkesan sekiranya minyak naik, sebaliknya sekiranya harga minyak turun depa akan terasa kerana mereka ini ada di antaranya yang terlibat dengan perniagaan minyak serta pengankutan sudah barang tentu keuntungan dari lonjakan harga minyak memberi keuntungan kepada mereka sedikit merosot,tetapi bukan bermakna rugi….

Cuba la jadi cerdik sikit…Bila PR kata Putrajaya tumbang ketangan PR minyak akan di turunkan bermakna segala-segala barang,keperluan asas,pengankutan,pekhidmatan bak kata semua turun.Tidak timbul untung ruginya orang kaya.Kerana MENISFESTO PR lebih kepada Manifesto rakyat…Kerana janji inilah yang menjadikan Najib GETAQ LUTUT..

Najib “Saya sudah tunaikan janji saya pada tuan-tuan, bila masa tuan-tuan tunaikan janji pada saya?”Janji apa yang di tunaikan pasai apa hangpa tak mau tanya dia janji apa yang dah PM Tunaikan!


Kononnya PR buat pehimpunan Bersih tidak mendatangkan faedah….kenyataan tipu diri sendiri.jangan tipu rakyat tak ada faedah kerana perhimpunan Bersih lah Br1m di ujudkan bukan nak lawan bersih tetapi takut dengan kebangkitan rakyat yang bersama maukan perubahan dan pentakbiran yang bersih serta adil dari pemerintah…Br1m di beri kerana UBN semakin nazak dan PR kuat…itulah yang di rasai dan fedah dari kebangkitan rakyat...


HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI!!!

1 Komen

  1. It’s an awesome piece of writing in support of all the internet users; they will get benefit from it
    I am sure.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s