Kaum Cina Bukan Tolak Salam Persahabatan Melayu Tetapi Tolak Salam Persahabatan Umno BN Jangan Salah Faham..

Tun Mahathir ni tak habis-habis dengan isu perkauman tu ja la yang dia tau,Apabila Tun Mahathir mengeluarkan kenyataan sinis Masyarakat Cina Malaysia didakwa “menolak salam persahabatan” yang dihulurkan oleh orang Melayu apabila sebahagian besar mereka mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ini. Aku rasa Tun Mahathir terlampau banggang kerana pesepsi Melayu selalu di kaitkan dengan Umno dan parti memerintah orang Melayu..Sedangkan dia sendiri pun bukan melayu!..Sekiranya itulah pesepsi Tun Mahathir rakyat US macamana pulak apabila Presiden Amerika bukan dari golongan kulit putih siapa yang tolak siapa sekarang?

Sudah la Tun tak payah nak kaitkan dengan politik sempit dan penuh dengan sifat perkauman yang menebal..Sunami kali ini belaku tiada kena mengena dengan kaum atau pun bangsa seperti mana Tun katakan,sebenarnya rakyat bangkit dengan satu tujuan baik Cina,Melayu maupun India dengan satu harapan untuk menumbangkan parti korup UBN….

Rakyat dah tak termakan dengan dakyah bodoh dari bekas seorang PM yang berlagak pandai kononnya cina menolak salam persahabatan,Kempen DAP membuat masyarakat Cina membenci Melayu,Satu tuduhan yang berat dan langsung tidak berasas yang di buat oleh Mantan PM Malaysia ia itu Tun Mahathir….Adakah swing atau sunami kaum cina memberi undi kepada PR mereka telah menolak Salam persahabatan dari Melayu betoika!

PAS yang semua orang tau ahlinya 100% berbangsa Melayu,PKR 95% ahlinya juga dari melayu dan DAP sebuah party yang berbilang kaum di mana Melayu juga salah satu kaum yang menjadi tulang belakang kepada perjalanan parti…Jadi sekiranya gabunggan ketiga-tiga parti ini berjaya merampas Putrajaya PM sudah tentu dari orang islam,Tak timbul kaum Cina tolak salam persabatan Melayu seperti mana Tun maksudkan….Salam persahabatan yang kaum Cina tolak bukan melayu tetapi Umno BN JANGAN SALAH PAHAM!…..

Malah, kata Mahathir, orang Melayu telah menjadi “pengemis di negara mereka sendiri”.Kenapa boleh jadi macam ni bukankah selama ni Umno BN yang mentakbir negara, salah siapa melayu menjadi pengemis!? sedangkan Umno sering mendabik dada merekalah yang memperjuangkan Melayu di Malaysia…Umno buat apa kepada kaum melayu sampai terpaksa jadi peminta sedekah…Ptuuuuih…perjuang Melayu konon! Umno hanya perjuang melayu kroni dan anak bini rakyat hanya layak Br1m RM500 kroni anak bini berjuta billion…inilah perjuangan bangsa Melayu ala umno..

HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI!

 

1 Komen

  1. Saudara yang dihormati, saya kagum dengan kefahaman saudara terhadap cina. Cina di negara ini hanya memperjuangkan kerajaan yang lebih baik dan adil, bukan memperjuangkan kerajaan orang cina.

    Tuhan akan memberkati insan murni seperti mu


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s