Datuk Harun Sani Dari Mufti Dah Jadi Juru Cakap Umno!

ImageHarun Sani minta DSAI terima takdir..Takdir apa! adakah maksud Mufti Perak ni kena redza dengan penipuan terancang SPR dan UBN dalam pru13..Harun Sani tak payah lah nak masuk campur dalam urusan Politik biar orang Politik selesaikan..Kalau nak juga berhenti jadi Mufti join Umno kan senang…

Harun Sani sepatutnya tegur UBN yang menggunakan SPR menyelamatkan mereka dengan jalan menipu..Bukannya menengah orang yang menuntut kenenaran dan hak mereka yang telah di rompak dengan jalan yang salah..

Harun Sani tak payah nak jadi juru cakap kepada Umno mempromosikan Demokrasi Ala UBN…Ajaq Najib dan UBN dulu macam mana nak hormat sistem Demokrasi sebenar tak payah nak suruh DSAI hormat Demokrasi, kalau Demokrasi sendiri tidak di amalkan di kalanggan Pemimpin UBN, jangan jadi seperti ketam nak ajaq anak jalan betoi! Fikirlah sendiri..

Sapa yang tak boleh terima takdir….tapi kena tengok takdir yang macam mana nak di terima pulak tak semua takdir yang boleh di terima bulat-bulat sampai kita di tipu pun kena terima juga! di tipu terang-terang macam mana nak terima dan nak letak mana dengan ayat ni Allah tak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri berusaha mengubahnya…Inilah yang sedang PR usahakan untuk mengubah Kerajaan yang korup kepada bersih  adakah ini suatu kesalahan pada pandangan Mufti..

Harun Sani hang salah kalau menuduh DSAI menghasut rakyat mengadakan pehimpunan di Kelanajaya,Stadium Batu Kawan PP dan Perak rakyat sendiri yang maukan perubahan dan menuntut SPR menjelaskan segala penipuan dan kerajaan yang bersih…Sanggup datang dengan menggunakan wang sendiri menghadapi kesesakan jalanraya berasak untuk memasuki Stadium mendengar amanat pemimpin dan ada juga yang tidak bernasib baik tak dapat memasuki stadium tetapi tidak mematahkan semangat mereka mau melihat perubahan belaku sanggup menunggu di luar Stadium sepanjang jalan masuk walau pun tak dapat mendengar ceramah dari Pemimpin tetap setia menunggu sehingga habis….Ini pengorbanan bukan hasutan dari siapa-siapa Harun Sani Kena Faham!

Ia memang keputusan telah di buat UBN menang tetapi dengan MANDAT SPR BUKAN MANDAT RAKYAT kena faham tu….Sebab SPR lah UBN menang mencipta segala penipuan untuk memastikan Putrajaya tidak jatuh ketangan PR,Adakah kita perlu hormat dengan kemenangan ini yang penuh dengan penipuan,Sekiranya kita PR memberi penghormatan kepda kemenanggan UBN bermakna kita juga redzo dengan penipuan..Itu tak betoi”

Harun Sani juga berkata tindakan Anwar itu hanya akan menyebabkan keamanan negara tergugat dan menjadi mangsa ialah rakyat yang tidak bersalah.Ayat yang sering digunakan bagi menakutkan rakyat oleh pemimpin UBN kini di gunakan oleh Mufti UBN pulak…Kenapa nak tergugat bukankah negara kita mengamalkan sistem Demokrasi Mufti juga yang kata sebelum ni,jadi tak perlu lah risau…Kalau betoi Demokrasi rakyat berhak berhimpun secara aman dan menyuarakan ketidakpuasan hati mereka Harun Sani tak payah risau” melainkan Harun Sani tak percaya kepada sistem demokrasi dan kena redzo dengan takdir bukankah Harun Sani suruh DSAI dan PR kena terima takdir takan Harun Sani tak boleh terima pulak!

Datuk Mufti Harun Sani hang tak payah la nak jadi tali barut Umno aku nasihat hang tumpu kepada kerja hang lagi bagus tegur-tegur lah pemimpin Umno ada yang Isteri tak pakai tudung tak ikut syariat islam,ada yang anak telibat dengan pengilangan arak,Ada rasuah,pecah amanah dll lagi itu yang afdal untuk hang lakukan sebagai Mufti,Kalau hang nak juga campur urusan politik berhenti join Umno boleh juga bertanding untung sabut timbul,untung Harun Sani jadi YB kalau tak pun boleh juga jadi Mursyidul Am Umno…..Kah.kah.kah.SUMBER

HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI!

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s