PRK Sungai Limau:Kelulusan Agama Tak Penting Kata Tajudin

Datuk Tajuddin Abdul Rahman

PRK Dun Sungai Limau dah ada yang melatah melompat tak tentu pasai…Datuk Tajuddin Abdul Rahman dalam kenyataannya menyebut  apa yang penting bagi seseorang calon itu bukan hanya bergantung kepada agama, sebaliknya kepimpinan.

“Paling penting bukan kelulusan agama, tapi kepimpinan, dasar parti yang dibawa dan sebagai wakil rakyat.“Kita bukan mahu lantik imam dekat situ (Dun Sungai Limau), kita mahu memilih wakil rakyat.“Kalau wakil rakyat nak mengajar agama, banyak lagi imam-imam boleh mengajar,”{sumber}

Kalau aku kata dia ni bodoh tak boleh di ajar nanti marah pulak! Tajudin ni dia faham ka tak apa maksud imam yang dia sebut tu! kalau tak faham pi tanya Jamil Khir atau Ulamak semak Umno Fathul Bari-Bari apa maksud imam”suruh depa terang jangan bercakap kalau tak tau…Buat malu saja pada budak-budak pondok kat situ dah tua bangka setengah abad pun tak faham maksud imam..Tajudin kalau tau memimpin pun tak guna juga kalau rosak agamanya,kita ambil contoh kebanyakan pemimimpin Umno bukan saja pandai memimpin tetapi dalam masa yang sama rasuah,salah guna kuasa,kroni mencuri harta rakyat itu kerana telalu pandai memimpin seperti apa yang di nyatakan oleh audit negara baru-baru ini jelas Umno memang pandai memimpin….Tetapi Ulamak di dalam PAS dan PR lansung tak pandai memimpin sebab tu Tuan Guru Nik Aziz selama bertahun perintah Kelantan bersih dari Rasuah,salah guna kuasa ,kroni, perbezaan yang amat ketara antara Pemimpin Umno yang hanya baru menjadi Menteri Besar satu dua penggal dah mampu ada banglo yang berharga bejuta-juta ringgit…..sangat jelas di sini sekiranya pemerintahan yang tidak besertakan Iman{agama} negara dan rakyat pasti akan hancur…Apa yang di ucapkan oleh Tajudin mencerminkan ucapan pemimpin Umno yang kononnya berjuang untuk Agama hanyalah retorik..Aku harap pengundi Dun Sungai Limau jangan termakan dengan hasutan Parti syaitan yang di kenali Umno..dan jangan lakukan kesilapan seperti yang belaku pada pru13 yang lalu.

Tajudin hang betoi-betoi la bangang@bodoh+mangkaq…

HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI

Advertisements

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s