Mutu Pendidikan kita Teruk Dari Vietnam?

image

Perghh!!! Mat Salleh ni kata tahap pendidikan negara kita lebih teruk dari negara Vietnam,sebelum ni Muhydin juga mengeluarkan kenyataan yang sama cuma berbeza sikit Menteri Pelajaran mengatakan tahap pendidikan kita lebih baik berbanding  Amerika,Britain dan Jerman dan negara-negara maju yang lain…Kenyataan Muhydin amat kontra dengan apa yang dikatakn oleh Pakar ekonomi Bank Dunia yang mengangap tahap pendidikan kita Malaysia amat membimbangkan kalau bahasa kita teruk sangat dah tahap kronik.

image

Kah.kah.kah.inilah kenyataan syok sendiri menteri pendidikan Malaysia merangkap TPM Malaysia Muhydin Yassin..Pemimpin Umno ni kalau tak pembohong bukan Umno,macamana dia ni kata mutu pendidikan kita lebih baik dari negara maju sedangkan negara seperti Vietnam pun kita tak lepas,kalau nak di bandingkan dari segi kemajuan Malaysia lagi hebat dari Vietnam,Pendidikan kita kena tingal jauh-jauh,Malaysia hanya berjaya berada di kedudukan ke-52 daripada 65 negara dalam ranking keputusan Pisa.. Malah, Vietnam berada di tangga ke-17 dalam kajian itu dengan markah 511 manakala Shanghai-China mendapat 613 untuk mendapat tempat pertama dalam ranking itu…Dengan keputusan ini jelas Muhydin Yassin salama ini hanya menipu dan mengeluarkan kenyataan syok sendiiri..

Advertisements

2 Komen

  1. At least dia jd tpm, engkau tu setkt berani kat alam maya ye..cuba ckp dpn2, berbahas, setkt copy n paste smua blh buat, lps tu bg komen x membina..syik nencarut..tu je lah kao pandai..

    • Kah.kah.kah woi! Copy Paste?..bahas apa lagi kan terang tu Muhydin kata mutu pendidikan kita lebih baik dari negara maju he.he.he…kenyataanya hampeh!dengan negara miskin dan mundur berbanding Malaysia pun tak lepas apa lagi mau cita….satu lagi kalau nak backup pun agak-agak la….zassssS


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s