Ada Jugak Adun DAP Yang Kata GST Jangan Pertikai…

image

Ada jugak yang dok sokong GST!!! …
Dalam kita rakyat Malaysia kesana kemari demo tentang pelaksanaan GST mangkuk ni pulak kata jangan petikai Ha.ha.ha.harammmm..

DAP Sekarang ni melalui yb-yb mereka nampaknya semakin memusing lidah dah macam bewak sat cakap itu sat cakap ini tak konsisten lansung.

Apa tidaknya yang hudud baik Untuk kemakmuran rakyat hangpa pertikai dan tentang,….mai dekat GST yang menyusahkan rakyat hangpa boleh kata tak payah pertikai ? Apa punya ding-dong ni..

Lepas ni nanti keluaq kenyatan ,Dap mengangap kenyataan Adun dari Perak itu adalah kenyataan Peribadi Dan tidak mewakili pendirian Parti…..

Adun Dap lu kena ingat lu tak pertikai takpa lu Adun kaya -raya kita rakyat yang angkat lu kena la pertikai tak kaya macam lu mee megi pun naik macam mana tak pertikai,lu sendiri mau ingat LA haaaaa..

Kat bawah ni aku sertakan harga barang naik dan turun sebelum dan selepas GST ……

TURUN HARGA
– BERAS SUPER (TEMPATAN) (ST15%) 10KG RM19.65 – RM19.61
– BERAS CAP RAMBUTAN (SST15%) 10KG RM25.90 – RM25.85
– BAWANG BESAR KUNING (HOLLAND) 1KG RM3.30 – RM3.29
– ROTI SANDWIC GARDENIA 400G RM2.40 – RM2.39
– ROTI SANDWIC HIGH 5 400G RM2.40 – RM2.39
– NESCAFE CLASSIC 200G RM17.00 – RM16.38
– YOGURT NESTLE (TANPA LEMAK) 135G RM1.90 – RM1.88
– AYAM BERSIH – STANDARD 1KG RM7.10 – RM7.08
– AYAM BERSIH – SUPER 1KG RM8.50 – RM8.47
– MINYAK ANGIN CAP KAPAK 10ML RM4.95 – RM4.94
NAIK HARGA
– MI SEGERA MAGGI 2 MINIT PERISA KARI 5x79G RM4.50 – RM4.59
– SARDIN CAP KING CUP 9SOS TOMATO) 155G RM3.10 – RM3.28
– KICAP LEMAK MANIS CAP KIPAS UDANG 345ML RM5.40 – RM5.71
– BISKUT CREAM CRACKER CAP HUP SENG 428G RM3.95 – RM4.03
– SOS CILI MAGGI 500G RM3.85 – RM3.93
– TEPUNG JAGUNG (BERBUNGKUS) 400G RM1.80 – RM1.90
– MILO (PAKET) 400G RM8.20 – RM8.66
– SUSU ISIAN PEKAT MANIS CAP TEAPOT RM3.40 – RM3.60
– BURGER AYAM RAMLY ORIGINAL 6 KEPING RM5.50 – RM5.61
– AIR MINERAL SPRITZER 600ML RM1.50 – RM1.58
TIADA PERUBAHAN HARGA
– TELUR AYAM GRED A 10 BIJI RM4.40
– TELUR AYAM GRED B 10 BIJI RM4.15
– TELUR AYAM GRED C 10 BIJI RM4.10
– MI KUNING BASAH 500G RM1.20
– REMPAH SUP BUNJUT ADABI 8G RM1.10
– CILI KERING KERINTING – BERTANGKAI RM1.30
– GARAM HALUS BIASA 350G RM0.80
– ASAM JAWA (BERBIJI) 200 G RM1.30
– KEPAK AYAM 100G RM1.30
– DADA AYAM 100G RM1.20
Sumber maklumat: Buku Panduan Harga Pengguna (Zon Tengah)

(SUMBER SH)

Tinggalkan komen

Tiada komen.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

  • E-Buku IH-75: Dr Mohamed Mursi, Mujahid Akhir Zaman.
  • https://i2.wp.com/www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/03/PRU-13.jpg


  • April 2015
    M T W T F S S
    « Mar   Sep »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Flag Counter


  • nanatanjungcafe74.wordpress.com value
  • nanatanjungcafe74.wordpress.com CY/PageRank
  • nanatanjungcafe74.wordpress.com Real PageRank
  • nanatanjungcafe74.wordpress.com Alexa/PR
  • Free Domain Name
  • Cheap Web Hosting Sites
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 78 other followers

  • Nanacafe74
  • Penang State